T625 Genel Maksat Helikopteri'ne yerli TS1400 motoru

Savunma Sanayinin her alanında sürdürülen milli ve yerli hedefler doğrultusunda T625 genel maksat helikopterine entegre edilecek TS1400 motorunun görseli paylaşıldı. T625 Genel Maksat Helikopteri 2021 yılından itibaren seri üretime geçecek.

Yeni Şafak
Türkiye’nin ilk özgün helikopteri T625 ilk uçuşunu geçtiğimiz günlerde gerçekleştirmişti.

Savunma Sanayiinin her alanında sürdürülen milli ve yerli üretim doğrultusunda çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.

Türkiye'deki genel maksat helikopter ihtiyacının karşılanması amacıyla geliştirilen ilk özgün helikopter olan T625 ilk uçuşu geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdi.

Genel maksat helikopterinin motoru da TUSAŞ Motor Sanayii tarafından tamamen yerli imkanlarla üretildi.

Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, sosyal medya hesabından helikopter için üretilen TS1400 motorunun görselini paylaştı. Demir, paylaşımında "Savunma Sanayiimizin her alanında Milli ve Yerli hedefimiz için çalışıyoruz. T625 genel maksat helikopterine entegre edilecek, TUSAŞ Motor Sanayii tarafından geliştirilen TS1400 motorumuz." ifadelerini kullandı.

2021’DE SERİ ÜRETİME GEÇECEK

Yerli helikopterin aviyonik sistemleri, gövde, rotor sistemi, iniş takımı gibi sistemlerinin tamamı TUSAŞ’ın imzasını taşıyor. Helikopter, VIP, Kargo, Hava Ambulans, Arama Kurtarma, Kıyı Ötesi Taşıma gibi birçok görevde kullanılabilecek. En zorlu iklim ve coğrafyalarda dahi, yüksek irtifa ve yüksek sıcaklıkta, gece ve gündüz koşullarında etkin bir şekilde faaliyet gösterebilecek olan T625 Genel Maksat Helikopteri 2021 yılından itibaren seri üretime geçecek.

SHGM UÇUŞ İZNİ VERDİ

Öte yandan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), T625 Genel Maksat Helikopteri'ne yönelik denetlemelerin sonuçlanmasıyla TC-HLP kuyruk numaralı ilk prototip helikopter için "deneysel amaçlı özel uçuş izni" verdi. TUSAŞ, söz konusu izinle özgün tasarıma dayalı geliştirmekte olduğu helikopter için uçuş testlerinin en önemli aşamalarından biri olan "havada asılı kalma (hover)" uçuşunu gerçekleştirdi. Testler, SHGM koordine ve izni diğer uçuş zarf noktalarını da kapsayacak şekilde adım adım sürdürülecek.

Helikopterin sertifikasyon gereksinimleri için büyük helikopterlerin tasarım ve üretiminde referans olarak kullanılan CS-29 baz alındı. CS-29 kapsamında TUSAŞ’ın 1956 emniyet gereksinime uyum göstermesi ve 100’ün üzerinde helikopter ve sistem seviyesi testi başarıyla icra etmesi gerekiyor.

T625 arama kurtarma görevlerinde kullanılacak

Yerli helikopterin aviyonik sistemleri, gövde, rotor sistemi, iniş takımı gibi sistemlerinin tamamı TUSAŞ'ın imzasını taşıyor. Helikopter, VIP, Kargo, Hava Ambulans, Arama Kurtarma, Kıyı Ötesi Taşıma gibi birçok görevde kullanılabilecek. Özgün Helikopter Programı, 15 Haziran 2010 tarihinde toplanan Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK) kararı ile başlatıldı. Program bütçesi ve takvimi 3 Ocak 2013 tarihli SSİK ile kararlaştırılırken ve 26 Eylül 2013 tarihinde SSM ile TUSAŞ arasında sözleşme imzalanmıştı.

T625 teknik özellikleri

Uzunluk: 15.87 metre

Ana rotor çapı: 13.20 metre

Mürettebat: 2

Yolcu: 12

Standart yakıt tankı: 1020 kg

Harici yakıt tankı: 280 kg

Bagaj hacmi: 1.1 m³

Azami seyir sürati: 306 km/saatte

Menzil: 740 km/948 km (harici yakıt tankı kullanılması durumunda)

Havada kalış süresi: 3.8 saat

TEKNOLOJİ
Yerli helikopter 'T625' başarıyla çalıştı

GÜNDEM
T625 ilk kez uçtu