Süper Lig'de zirveden kopmak istemeyen Beşiktaş, Eskişehirspor'u son dakikada geçti: 1-0. İlk yarıda yağan yağmur ve rüzgarın da şiddetiyle iki takım da pas yapmakta zorlandı. 9. dakikada sağ çaprazdan ceza sahasında giren Jones'un ortasını defans uzaklaştırdı. Beşiktaşlı oyuncuların topun Akaminko'nun eline çarptığını yönünde itirazları sonuçsuz kaldı. 32'de Gökhan Töre'nin vuruşu Boffin'den döndü. 36'da Olcay'ın pasında soldan ceza sahasına giden Motta topu içeri çevirmek istedi ancak savunma kornere gönderdi. Yerde kalan Motta penaltı bekledi ancak kabul görmedi.
İkinci yarıda özellikle sol kanattan getirdiği toplarla etkili olan siyah-beyazlılar, forvetteki Ömer ve Olcay ile son vuruşları yapamamanın sıkıntısını yaşarken son dakikadalara doğru ataklarını sıklaştırdı. 65'te Veli'nin pasında Holosko'nun vuruşu direğin üstünden auta çıktı. 72'de Erkan'ın sert vuruşu Tolga'da kaldı. 89. dakikada Beşiktaş'ın kazandığı serbest vuruşta Gökhan'ın ortasında ceza sahasında topla buluşan Ersan topu filelere gönderdi: 1-0.
Bilic yumruğunu masaya vurdu
Beşiktaş Teknik Direktörü Slaven Bilic, Eskişehirspor maçı sonrası dişini gösterdi. Ertuğrul Sağlam'ın karşılaşmanın hakemini eleştirmesini değerlendiren Hırvat teknik adam, 'Bizim de şu ana kadar verilmeyen, hatalı olarak değerlendirilen pozisyonlarımız var. Her zaman efendi ve saygılı davranan taraf biz olduk. İlk haftadaki Trabzon maçından beri verilmeyen en az 10 penaltımız var' dedi.
Bilic, Lig TV röportajı sırasında da 'Stüdyoya sorar mısınız? Motta'nın pozisyonu penaltı mıydı?' sorusunu yöneltti. Markus Merk'in 'Penaltı için yeterli değildi' cevabı üzerine Bilic, 'Bence yeterliydi. Hadi oradan' şeklindeki tepkisiyle röportajı terk etti. Hırvat teknik adam, basın toplantısında da masaya vura vura, 'Sadece adil muamele istiyoruz' deyip, tercümanın çevirisini beklemeden gitti.
Duamız kabul oldu
Beşiktaş'a Eskişehirspor karşısında galibiyeti getiren golü kaydeden, bu sezon da ilk kez ağları sarsan Ersan Gülüm, maç sonu açıklamasında Gökhan Töre ve Mustafa Pektemek ile aralarındaki diyaloğu aktardı. Gökhan'ın serbest vuruşundan önce ceza sahası içinde Mustafa ile göz göze geldiklerini ve gol için son şansları olduklarını birbirlerine söylediklerini kaydeden Ersan, 'Mustafa, 'Dakika 88 Ersan, atamazsak daha da atamayız' dedi. Orada gol için bir dua ettik. Allah da duamızı kabul etti' ifadelerini kullandı. Ersan, sarı kart görmesine neden olan aşırı gol sevinci içinse 'Ben zaten nadir gol atan birisiyim. Golü atınca doğal olarak çok sevindim' dedi.
Savunma rayına oturdu
Bir dönem savunmadaki problemleri nedeniyle eleştirilen Beşiktaş, savunmada taşları yerine oturttu. Geçen sezon Samet Aybaba yönetiminde lig tarihinde en çok gol yediği sezona (35) ulaşan Beşiktaş, bu sezon ise kalesinde 13 gol az gördü. (22) Beşiktaş, son 5 lig maçında ise Selçuk İnan (penaltı) olmak üzere tek gol yedi.