EDISYON:

04:0323/04/2023, Pazar
G: 23/04/2023, Pazar
Ersin Çelik

Ramazan ayının son iftarını yapmak için TCG Anadolu gemisine davet edildiğimde şehir dışındaydım. Programımı değiştirip döndüm hemen. Sarayburnu İskelesi’ne vardığımda iftara iki saat vardı. Gemiyi ziyaret saati bitmiş, ancak hâlâ bekleyen çok sayıda insan vardı. Bariyerlere yanaştığımda; bir baba uzaktan geldiklerini, memleketlerine döneceklerini ve çocuklarının TCG Anadolu’yu görmeyi çok istediğini anlatıyordu. Görevli askerler, komutanlarıyla görüşüp bu aileye hızlı ziyaret yaptıracak bir formül

Görevli askerler, komutanlarıyla görüşüp bu aileye hızlı ziyaret yaptıracak bir formül arayışına girdiler. Lakin çok sayıda vatandaş da iskele önünden geri dönüyordu.
Tüm heybetiyle Boğaz’ın girişine demirleyen Türkiye’nin yeni amiral gemi ise kalabalıktı. Çünkü
içeride “özel” ziyaretçileri vardı.
Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, TCG Anadolu’da şehit aileleri ve gazilerle iftar yapacaktı. Hem iftar hem de bayramlaşma…
HEM GEMİ HEM İKİ TABUR ASKERİN KIŞLASI
TCG Anadolu, sadece
dünyanın ilk silahlı insansız hava aracı gemisi
ve
Türkiye’nin en büyük askeri gemisi
değil. Tam bir yüzen kale. Genelkurmay’ın komuta merkezi de oluyor ve gerektiğinde doğal afet yardım görevlerine çıkabilecek donanıma sahip. Bünyesinde tam teşekküllü hastane ve ameliyathane imkanları var. Mili Savuma Bakanı Hulusi Akar toplantıdayken gezme fırsatım oldu. Helikopter ve insansız hava araçlarının bulunduğu uçuş güvertesine asansörle çıkılıyor. Gemide
bin 200 personel kalabiliyor. Neredeyse iki tabur asker demek.
Bu arada gemide görev yapan askerlerimizin yaşam alanlarını da gördüm. Mobilyalarına ve günlük ortak kullanım alanlarındaki oturma gruplarına kadar titizlikle yapılmış.
Kamaraları otel odalarından farksızdı.
Ersin Çelik.
KIZILELMA’YA DOKUNMAK
Üzerinde 11 SİHA ya da 10 helikopterin havalanmaya hazır bekleyebileceği uçuş güvertesinde olmak ise bir başkaydı. Eşsiz
Boğaz manzarası ve İstanbul’un silüeti ile bütünleşiyorsunuz
adeta. Toplam
271 metre uzunluğundaki rampalı güvertede 6 adet iniş noktası var.
Ziyarete kapalı olduğu için pistin bir baştan diğer ucuna yürüdüm. En sonunda BayraktarTB3 ve onun önünde de KIZILELMA vardı. Dünya savaş tarihini yeniden yazacak ve paradigma değiştirecek yerli ve milli askeri güçlerimiz bir aradaydı.
TCG Anadolu, insansız hava araçlarımızı adına yaraşır şekilde bağrına basmıştı.
TCG Anadolu’nun güvertesinde yürümek ve KIZILELMA’ya “dokunmak” tarif edilmez bir duygu. Dokunmak var bir de “
dokunarak durdurmak
” isteyenler var… Ne demişti Selçuk Bayraktar: “
Ona sadece aziz milletimizin evlatları, mazlumun yedi iklim dört bucaktaki dostları dokunabilir.

***

Beni ve üç meslektaşımı iftara davet eden Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar ile subayların ortak dinlenme alanında sohbet ettik. Röportajımızın tamamını dün yenisafak.com’dan yayınladık.

Ersin Çelik (solda), Hulusi Akar (sağda).
“HALK EĞİLİP KULAĞIMA SÖYLÜYOR”
Akar, memleketi Kayseri’den milletvekili adayı. Bakanlıktan sonra artık tam olarak aktif siyasetin içinde. Sahayı sorduk ancak çok girmek istemedi. “Köy köy dolaşıyorum, ilgiden çok memnunum.
Halkımız duygularını gizlemiyor. En olmadı eğilip kulağıma söylüyorlar
” dedi. Kayseri, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve AK Parti’nin kalelerinden. Şimdi bir de
Hulusi Akar etkisi olacağı
söyleniyor. Basın işlerini takip eden arkadaşlarla konuştuk, “14 Mayıs’ta Kayseri’den çok iyi netice alacağız.
Bunu biz de görüyoruz, AK Parti teşkilatları da söylüyor
” yorumunu yaptılar. Bakalım Hulusi Akar etkisi nasıl olacak, bekleyip göreceğiz.
“ÇATLASALAR DA PATLASALAR DA YAPACAĞIZ”
Akar, TCG Anadolu’nun önemini ve Türkiye’nin bundan sonraki ‘seyrini’ şöyle anlattı: “
Cin şişeden çıktı
. Bundan sonra daha da çetin, daha ileri teknoloji, daha yüksek teknoloji üzerine çalışılacak. Bizim çok kısa bir süre öncesine kadar piyade tüfeğimiz dahi yabancı patentli idi. Şimdi biz bütün hafif silahlarımızı yapıyoruz ve ihraç ediyoruz. Bu gemileri tasarlıyoruz, yapıyoruz ve ihraç ediyoruz. Çatlasalar da patlasalar da uçağımızı da yapacağız, Kızılelma›yı da uçuracağız.”
“SEÇİMDEN MEDET UMUP, ‘BUNLAR BİZİ KURTARACAK’ DİYORLAR”
Hulusi Akar aktif siyasetçi ama özü asker, hâlâ komutan. Konu terörle mücadele olunca asker disipliniyle ve kararlılığıyla tana tane konuşuyor. Terör örgütü PKK’nın çöküş alametlerini kendi aralarındaki konuşmalarından gördüklerini ve bu yüzden de 14 Mayıs seçimlerinden, yani muhalefetten medet umduklarını şöyle anlattı: Terör örgütünün sözde elebaşları,
iki gece aynı yerde yatamıyorlar.
Çünkü hiç kimseye güvenemiyorlar. İstihbarattan dolayı yerleri bilinirse helak olacaklarını biliyorlar. Korku dağları bekliyor.
Bunlar seçimlerden medet umuyorlar. ‘Bunlar gelecekler bizi kurtaracaklar yoksa biz geberdik’ diyorlar.
Türkçesi bu.”

***

“ALLAHIMIZA HAMDOLSUN”
Röportajdan sonra davetli şehit yakınları, gaziler ve komutanlarla gemide iftar sofrasına oturduk. Ben
askerliğimi 2003 yılında uzun dönem, yani 15 ay yaptım.
Askerliğini son birkaç yıla kadar yapanların ortak bir hikayesi vardır; yemek duası. Yemekhanelerin içindeki duvarda asılıydı aynı zamanda. Bir asker yüksek sesle “
Tanrımıza hamdolsun, milletimiz var olsun
” der ve tüm askerler tekrarladı. Tam bu sırada bir anlaşmazlık yaşanır, askerler “
Allahımıza hamdolsun” demek ister ve komutanlar da buna müsaade etmezlerdi.
Ben ve arkadaşlarım “Allahımıza hamdolsun” dedik diye çok şınav cezası aldık. En iyi ihtimal tüm bölük/batarya hep bir ağızdan
“Tanrımız” diyene kadar yemeğe başlatmayan rütbeliler vardı.
Bu karışıklık ve dayatma 2017 yılında sonlandı, askeriyedeki yemek duaları “
Tanrımıza hamdolsun
” yerine “
Allahımıza hamdolsun
” diye başlıyor. TCG Anadolu’daki iftar öncesinde de yemek duası yapıldı. Benim için farklı bir andı. Hep bir ağızdan “Allahımıza hamdolsun” dedik. Nereden nereye dedim. Bir dönem “asker” için
dindarlar en büyük tehdit olarak görülürken,
“irticacı” denilen siyasi irade Türk Silahlı Kuvvetleri’ni dünyanın hayranlıkla izlediği bir konuma yükseltti. Toplumun, vatan evlatlarının maruz bırakıldığı kelime oyunlarından, TCG Anadolu’nun yemekhanesindeki
coşkulu duaya uzanan yolda neler var neler…
#TCG Anadolu
#Hulusi Akar
#Ersin Çelik
#Kızıelma

Günün en önemli haberlerini e-posta olarak almak için tıklayın. Buradan üye olun.

Üye olarak Albayrak Medya Grubu sitelerinden elektronik iletişime izin vermiş ve Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Pollitikasını kabul etmiş olursunuz.