Nasr Suresi okunuşu ve anlamı: Nasr Suresi oku, dinle, ezberle

17:0623/07/2021, Cuma
G: 18/10/2022, Salı
Yeni Şafak
Nasr Suresi
Nasr Suresi

Nasr Suresi okunuşu, Diyanet meali, fazileti, konusu, tefsiri haberimizde. Nasr Suresi, Nasr Suresi, Medine döneminde inmiştir. 3 ayettir. Nasr, yardım demektir. Nasr suresi nasıl okunur? Nasr suresi Türkçe meali nedir? Haberimizde Nasr Suresi'nin Arapçasını, Türkçe okunuşunu, Diyanet Nasr suresi mealini, fazileti ve tefsirini bulabilir ve dinleyebilirsiniz.

Nasr Suresi, Medine döneminde inmiştir. 3 ayettir. Nasr, yardım demektir.

Nasr Suresi Arapça okunuşu ve Türkçe anlamı, mealini, faziletini bulabilirsiniz. Nasr Suresi oku, dinle, ezberle:

Nasr Suresi dinle, ezberle

Nasr Suresi Arapçası

اِذَا جَٓاءَ نَصْرُ اللّٰهِ وَالْفَتْحُۙ ﴿١
وَرَاَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فٖي دٖينِ اللّٰهِ اَفْوَاجاًۙ ﴿٢
﴾فَسَبِّـحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُؕ اِنَّهُ كَانَ تَـوَّاباً ﴿٣

Nasr Suresi Arapça okunuşu


Nasr Suresi meali

﴾1﴿
Allah’ın yardımı gelip fetih gerçekleştiğinde;
﴾2﴿
Ve insanların akın akın Allah’ın dinine girdiğini gördüğünde;
﴾3﴿
Rabbine hamdederek şanının yüceliğini dile getir ve O’ndan af dile; şüphesiz O, tövbeleri çok kabul edendir.

Nasr Suresi Türkçe okunuşu

  • 1- İzâ câe nasrullahi velfeth
  • 2- Ve raeytennâse yedhulûne fî dinillâhi efvâcâ
  • 3- Fesebbih bihamdi rabbike vestağfirh, İnnehû kâne tevvâbâ

Nasr Suresi tefsiri

Müfessirlere göre “Allah’ın yardımı”ndan maksat, Mekke putperestlerine veya bütün düşmanlarına karşı Allah’ın
Hz. Peygamber
’e
yardım etmesi ve onu zafere kavuşturmasıdır; mecazen “
dinin kemale ermesi, son şeklini alması
” anlamında da yorumlanmıştır. “
Fetih
”ten maksat ise başta Râzî’nin “
fetihlerin fethi
” dediği Mekke’nin fethi olmak üzere
Hz. Peygamber
’e
nasip olan bütün fetihlerdir.
Fetih
mecaz olarak “
Hz. Peygamber
’e
verilen ilimler, dünya nimetleri, cennet” olarak da yorumlanmıştır (Râzî, (XXXII, 153-155; Şevkânî, V, 602-603).
Sûrede
Hz. Peygamber
’in
şahsında genel olarak müminlere hitap edilerek Allah Teâlâ kendilerine bir nimet ve yardım lutfettiğinde O’na hamd ve şükretmeleri gerektiği ifade edilmektedir. Müminler Mekke döneminde fakir ve güçsüzdü; müşriklerin kendilerine yaptıkları zulme karşılık verecek durumda değillerdi. İnsanlığı kurtuluşa çağıran
Hz. Peygamber
, çağrısına olumlu cevap alamadığı için üzülüyor, hatta kendi kavmi tarafından din konularında yalan söylemekle suçlanıyordu (bk. Hûd 11/12; En‘âm 6/33-35). Fakat Medine döneminde müminler güçlenerek kendilerine haksızlık eden inkârcılara karşı savaşacak duruma geldiler ve fetihler başladı. Bu durum Araplar’ın İslâm’a girmesinde büyük etken oldu. Özellikle Mekke’nin fethinden sonra Arap kabileleri savaşmaksızın İslâm’ın hâkimiyetini kabul etmiş ve akın akın İslâm’a girmişlerdir. 2. âyet bunu ifade etmektedir. 3. âyette ise daha önce müşrikler tarafından “
sihirbaz, şair, kâhin, mecnûn
” gibi yakışıksız sıfatlarla nitelenerek her türlü hakarete mâruz bırakılan
Hz. Peygamber
’e, kendisini bu durumdan kurtaran Allah’a hamd ve şükretmesi emredilmektedir. Mekke’den hicret ederken Sevr mağarasında gizlendiğinde yanında sadece Hz. Ebû Bekir vardı; şimdi ise binlerce sahâbî ile birlikte Mekke’yi fethetmiş, bu arada tarihin en büyük ve en yapıcı inkılâbını gerçekleştirmişti. İşte bu sebeple müminlerden yüce Allah’a hamdetmeleri, kendilerine nasip edilen zafer ve fetih nimetlerinin şükrünü yerine getirmeleri istenmektedir.
Hz. Peygamber
’in
günahtan korunduğu bilinmektedir (ismet). Buna rağmen ona Allah’tan af dilemesi emredildiğine göre bunun mânası ya ümmeti için, onların adına af dilemesi veya –günahtan uzak dursa bile– Allah’tan af dilemek kullukta kemalin gereği olduğu için “Allah’ın lutuf ve inâyetine her zaman muhtaç olduğunu dile getirmesi, her şeye rağmen ibadetlerini mükemmel görmeyip bu sebeple O’ndan af dilemesi”dir. Bu sûre indikten sonra
Hz. Peygamber
’in, “Allahım! Sana hamd eder ve seni noksan sıfatlardan tenzih ederim. Beni bağışla, çünkü sen tövbeleri kabul edensin!” anlamındaki duayı sık sık tekrarladığı rivayet edilmektedir (İbn Kesîr, VIII, 532-533; ayrıca bk.
Fetih
48/1-3).
Sahabeden bazıları bu âyetlerden
Hz. Peygamber
’in
görevinin tamamlandığı ve artık vefatının yakın olduğu sonucunu çıkarmışlardır (bk. Buhârî, “Tefsîr”, 110). Bundan dolayı sûreye “
vedalaşma
” anlamında “
Tevdî
” ismi de verilmiştir. Nitekim bu âyetler indikten sonra
Hz. Peygamber
’in
ancak seksen gün gibi kısa bir süre yaşadığı rivayet edilmektedir (bk. Kurtubî, XX, 233).

Nasr Suresi nuzülü

Mushaftaki sıralamada yüz onuncu, iniş sırasına göre yüz on dördüncü sûredir. Medine döneminde Tevbe sûresinden sonra nâzil olduğu ve tam sûre olarak Kur’an’ın en son inen sûresi olduğu kabul edilmektedir (Elmalılı, IX, 6234). Sûrenin Vedâ haccı esnasında Mina’da indiği rivayet edilir (bk. Şevkânî, V, 602).

Nasr Suresi konusu

Sûrede Allah’ın Hz. Peygamber’e nasip ettiği zafer, fetih ve fetih sonrası insanların grup grup İslâm’a girmelerinden bahsedilmektedir.


Fatiha ve kısa sureler


#Nasr Suresi
#Diyanet