|

Buhari Namazın Sekiz Şartı - Kıble Hadisleri

- Sahih-i Buhari
Kitaplar
Buhari
Konu Başlıkları
Namazın Sekiz Şartı - Kıble
Namazın Sekiz Şartı - Kıble Hadisleri
2729-

Resulullah (sav) geceleyin ben önünde, kıbleyle arasında bir cenaze gibi uzanmış yatarken, namaz kılardı. Vitir kılacağı zaman bana da haber verirdi, ben de vitir kılardım. 

Salat 22;
99;
102;
103;
104;
105;
108;
Amel fi's-Salat 10;
Vitr 3;
İsti'zan 37;
Salat 267;
(512);
Salatu'l-Leyl 2;
(1;
117);
Salat 112;
(711;
712;
713;
714);
Taharet 120;
(1;
101;
102);
Kıble 10;
(2;
67);
2730-

Sahiheyn'in diğer bir rivayetinde şöyle gelmiştir: "Hz. Aişe (ra)'nin yanında namazı bozan şeylerden söz açılmıştı. 

Bu meyanda köpek, eşek ve kadının da zikri geçti. Aişe (ra): "Bizi yine eşeklere ve köpeklere benzettiniz. Vallahi, ben Resulullah (sav)'ı kıblesiyle arasında yatakta yatar olduğum halde namaz kılarken gördüm. Benim için ihtiyaç hasıl olunca oturup onu rahatsız etmek istemezdim, (yatağın) ayak tarafından sıyrılıp çıkardım."
Salat 22;
99;
102;
103;
104;
105;
108;
Amel fi's-Salat 10;
Vitr 3;
İsti'zan 37;
Salat 267;
(512);
2731-

Ben ve Abdulmuttaliboğullarından bir oğlan (veya köle) bir eşeğin üzerinde beraber geldik. Resulullah (sav) bu sırada namaz kılıyordu. 

Eşeğe aldırma(yıp namaza devam et)ti.Derken yine Abdulmuttaliboğullarından iki kız çocuğu gelip safın arasına dahil oldu, buna da aldırmadı.
;
2732-

Diğer bir rivayette şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Biriniz sütresiz olarak namaz kılarsa (önünden geçtiği takdirde) şunlar namazını bozar: Eşek, domuz, yahudi, mecusi, kadın.. 

. Namazın bozulmaması için onun önünden, bunların bir taş atımlık uzaktan geçmesi kifayet eder." (Bir diğer rivayette şöyle denmişti: "Namazı, (önden geçen) hayızlı kadın ve köpek bozar.")
Salat 90;
İlm 18;
Ezan 161;
Cezau's-Sayd 25;
Salat 254;
(504);
Kasru's-Salat 38;
(1;
155);
Salat 110;
113 (703;
704;
715;
716;
717);
Salat 252;
(337);
Kıble 7;
(2;
64;
65);
2737-

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sizden biri, halka karşı sütre olacak bir şeyin gerisinde namaz kılarken, biri önünden geçmeye kalkarsa ona mani olsun, (beriki haddini bilmeyip) ısrar ederse onunla mücadele etsin. Zira o, (bu haliyle ) şeytandır. 

"
Salat 100;
Bed'ül-Halk 11;
2738-

Ravi, anlattığına göre, kendisini Zeyd İbnu Halid, Ebu Cüheym'in yanına gönderip: "Musallinin önünden geçen hakkında Resulullah (sav)'dan ne gittiğini sordurmuştur. Ebu Cüheym (ra) demiştir ki: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Eğer musallinin önünden geçen kimse, bu geçişi sebebiyle kendisine gelen günahı bilseydi orada kırk... kalması onun için, musallinin önünden geçmesinden daha hayırlı olurdu." Ebu'n-Nadr der ki: "Bilemiyorum! Efendimiz kırk gün mü dedi, kırk ay mı dedi, kırk sene mi dedi?"

Salat;
101;
Salat 261;
(507);
Kasru's-Salat 34;
(1;
154;
155);
Salat 109;
(701);
Salat 251;
(336);
Kıble 8;
(2;
66);
2744-

Resulullah (sav), bayram günü (namaz) için çıkınca bir harbe alınmasını emrederdi. Harbe, (namaz sırasında) Aleyhissalatu vesselam'ın önüne konur, O da halk arasında olduğu halde harbeye doğru namaz kılardı. Efendimiz sefer sırasında da böyle yapardı. Bu sünnete ittibaen ümera da harbe kullanır oldu.

Salat 92;
90;
Salat 245;
(601);
Salat 102;
(687);
Kıble 4;
(2;
62);
İkametu's-Salat 164;
(1304;
1305);
2745-

Resulullah (bazan) bineğini (sütre) olarak öne koyar, ona doğru namazını kılardı. Bir diğer rivayette: "Aleyhissalatu vesselam devesine doğru namaz kılardı" denmiştir.

Salat 98;
50;
Salat 247;
(502);
Kasru's-Salat 41;
(1;
157);
Salat 104;
(692);
Salat 261;
(352);